söndag 18 februari 2018

Nytt jobb!

Vintermånaderna har varit långa och mörka. Nu går vi verkligen mot ljusare tider. Idag vid lunchtid kändes det nästan som lite vårigt i luften. Tur att jag passade på att åka skidor i förmiddags medan det var tillräckligt kallt.

Två veckor kvar på gamla jobbet. Undrar när jag ska inse, på riktigt inse, att jag inte kommer att komma tillbaka till alla kollegor precis som vanligt. På något vis tror hjärnan att jag får det nya, men behåller delar av det gamla. Än så länge känner jag mig i alla fall helt säker på att jag valt rätt, som valt det nya jobbet. Så om en månad börjar jag på nytt jobb!

Mellan jobben är jag ledig två veckor för att ladda om. Planen är att inte ha så mycket planer för de veckorna. Det går halvbra för det dyker upp både det ena och andra just de veckorna. Å andra sidan är det saker som hade legat där även om jag hade jobbat. Nu får jag ju ändå många timmar per dag som jag kan ägna åt precis det jag vill göra. Det blir nog en blandning av uteaktiviteter, matlagning, källarstädning, stickning och en del annat.

Nu börjar jag de två sista jobbveckorna på gamla jobbet med att ha två dagars sportlov. Det blir bra!

Inga kommentarer: