fredag 10 februari 2017

Fredag med fika

Fredag efter en bra vecka på jobbet. Jobbveckan avslutades med att det var min tur att bjuda teamet på fredagsfika.

Planen var att baka två sorters "chocolate chip cookies". I min fantasi såg jag två olika sorters fina, runda, lite halvsega kakor med bitar av choklad och tranbär i. Resultatet blev en sort som inte flöt ut alls utan blev bollar med vit choklad och tranbär i och en sort där chokladen smälte ut i kakan och hela kakan såg brunbränd ut. Det är väl typiskt när man ska bjuda?

Då hade jag egentligen tröttnat på att baka, men det där kunde jag ju inte bjuda på. Jag slängde ihop kladdkakemuffins också. Det går ju alltid hem. Så idag bjöd jag på muffins och de kakorna som var bollar. Eftersom några i teamet ville sluta tidigt så tog vi teamfikat redan efter maten.

Vi som var kvar vid 15 kalasade på resterna. Vi var inte så många kvar så jag gick och hämtade våra två projektledare med uppmaningen: "Vi behöver hjälp! Vi har chokladmuffins över."
Då blev det fart på framför allt den ena. "Kom nu J. De behöver vår hjälp och det här känner jag är min profession."
Med kakor kan man glädja de flesta :)

Inga kommentarer: