fredag 21 oktober 2016

Vila sig i form

Senaste tiden har jag verkligen inte tränat mycket. Jag får ju min vardagsmotion genom att cykla en mil till jobbet, men mycket mer än så har det inte blivit. Seg, trött i huvudet och efter en arbetsvecka så kände jag för att komma ut för att få röra lite på kroppen och andas frisk luft och att få lyssna på träningspodden. Jag tänkte att jag kan ju alltid gå en promenad, men jag byter om och springer lite grann.

Tydligen var detta ett utmärkt upplägg för ett träningspass. Jag började jogga försiktigt och det kändes bättre och bättre. När jag kom till slutet på spåret och skulle börja springa hem så ville jag inte sluta. Jag ville fortsätta springa och jag ville lyssna vidare på träningspodden. Det blev en liten sväng till, men sen fick jag ge mig och springa hem. Att vila sig i form verkar fungera bra.

Nu känns det bra att ta helg efter en bra fredag på jobbet, en skön joggingtur och en trevlig kvällsmat med familjen.

Inga kommentarer: