tisdag 18 oktober 2016

En kväll med tidigare kollegor

Måndagskvällen ägnade jag åt att laga mat. Först familjens kvällsmat och sedan att förbereda kvällens mat och baka en kaka till efterrätt. En del pyssel, men smidigt i kväll när gästerna kom.

Idag hade jag bjudit in några före detta kollegorna från förra jobbet. De kom direkt efter jobbet och så har vi ägnat hela kvällen åt att äta och prata och prata, och några minuters handarbete. Egentligen var min tanke att vi kunde handarbeta mer tillsammans, men så blev det inte. Det blev en trevlig kväll som nästan kändes som "förr i världen" när vi jobbade ihop.

Det är nu 5 år sedan vi blev uppsagda och gick åt var sitt håll. Alla bor kvar i stan men jobbar på helt olika ställen. Efter att ha jobbat ihop i en massa år så är det kul att kunna fortsätta att hålla kontakt. Det blir lite då och då och det är väldigt roligt när det blir. Uppsägningen blev en bra spark i rumpan att göra något annat. Det har gett mig så mycket nya möjligheter och jag har nya trevliga kollegor, många fler än förut. Ändå är det just fikastunder och luncher på förra jobbet som jag kan sakna. Det blir lite speciellt när man jobbat tätt ihop i flera år i en ganska liten grupp.

Inga kommentarer: