tisdag 22 mars 2016

Löpskola

Idag var andra gången av vårens löpskola som jag går på tisdag luncherna på jobbet. Jag är med i fortsättningsgruppen så det förutsätts att man kan springa lite. Första gången rivstartade vi med backintervaller. Det var ett roligt och tufft pass, men ändå fick jag knappt träningsvärk.

Idag på andra passet så var det längre intervaller. Man skulle springa 2,5 minut, fem gånger med 45 sekunders vila emellan. Det var jobbigt på ett helt annat sätt än backintervallerna. Det låter ju inte mycket med fem intervallomgångar, men de två sista var riktigt tuffa. Får se hur det blir med träningsvärken i morgon.

Jag har alltid velat springa själv, men förra våren vågade jag prova på nybörjargruppen på jobbets löpskola. Det var jättekul, men väl lätt. Nu kör jag fortsättningsgruppen och det är jättekul. Kul att det är övningar som det går att hänga med på både för de som är lite bättre och för de som är lite långsammare. Idag sprang vi i en åtta på fotbollsplanen. De som sprang snabbt hann många varv på 2,5 minut och de långsammare hann lite mindre, men alla var ändå på samma fotbollsplan och körde samma övning.

Nu är det påskuppehåll nästa vecka så det får bli ett par löprundor på egen hand. Bäst att passa på att springa medan våren är skön innan det blir för varmt. Jag gillar inte att springa i sommarvärme, men man kanske kan lära sig det också.

Inga kommentarer: