måndag 30 november 2015

Kjol på jobbet

Jag går näst intill alltid klädd i jeans. Snygga jeans, men ändå jeans. Ibland blir jag sugen på att ändra det men det är svårt. Ofta provar jag lite olika men det slutar nästan alltid med att jag sliter av mig det och på med jeansen innan jag kommer iväg.

I slutet på förra vintersäsongen skaffade jag några olika kjolar. Det var mamma som sydde så jag lade inte ner så mycket pengar. Kjolarna hann inte bli använda så många gånger innan säsongen för vinterkjolar var över. Nu är det säsong igen och kjolarna har åkt fram. Jag vill verkligen använda dom men tycker det är svårt att veta vad jag ska ha till, både vilka skor och vilken topp. Det är lätt att klä sig fint i kjol, men svårare att klä sig vardagsklädd. Resultatet blir att jag aldrig har kjol på jobbet.
Idag hade jag ändå bestämt mig! Jag provade i går kväll och hittade en kofta som gjorde att det kändes lagom vardagsfint. Det kändes konstigt när jag gav mig iväg och halvvägs till jobbet hade jag nästan ångrat mig.
När jag klev in till ett möte på förmiddagen så kommenterade kollegan, hon som nästan alltid har kjol och klänning, att jag hade kjol idag. Efter mötet kommenterade hon igen att det var ovant att se mig i kjol.
Framåt eftermiddagen kände jag mig mer bekväm i min "nya" stil. Det är väldigt skönt med kjol så jag ska fortsätta att öva och att hitta kombinationer som funkar på jobbet.

Det är lite svårt att lära gamla hundar sitta, men det går!


Inga kommentarer: