söndag 22 november 2015

Hur man får sol till helgen

Bästa sättet att få bra väder en helg är att jag bestämmer mig för att städa. Jag har provat det flera helger i rad. Jag bokar in städning. När det blir dags så lyser solen så mycket att jag måste passa på att gå ut. Det blir alltså inte städat. Nytt försök veckan därpå.... och så har det hållit på några veckor.

Idag hade vi bokat in att flytta grus och räfsa löv vid scoutgården på förmiddagen. Naturligtvis har det kommit ett tunt lager snö och minusgrader. Skam den som ger sig. Det var bara översta lagret i grushögen som fryst ihop lite grann. Vi lyckades flytta grushögen, så att den inte ska vara i vägen när snöplogen kommer. Vi räfsade också undan en del löv även om det var jobbigare när de nästan frusit fast.

Efter detta fick det bli mat och sedan städning. Solen sken naturligtvis medan vi lagade mat, men någon gång måste man ju städa.

Nu är det ganska städat och jag tänker inte göra något mer ansträngande än att läsa en bok, väva band eller något annat stillasittande.

Inga kommentarer: