måndag 2 november 2015

Alla vägar bär till Rom

Här kommer lite bilder från helgens skogspromenad i skogen runt knuten.
Som bekant bär alla vägar till Rom. Detta gäller även mitt ute i skogen någon kilometer hemifrån mig. Mitt i skogen står vägvisning till Rom.
Det visar sig vara ett gammalt torp som hembygdsföreningen märkt ut. Torpen är bara en grund och några trädgårdsväxter numera så ett par skyltar kan verkligen vara på sin plats om man ska hitta hit.
Höstskogen skiftar i många färger, men denna bit där hela marken är täckt av grön mjuk mossa är också underbar. Sådan här skog älskar jag att springa i. Hit ska jag springa någon dag och köra slalom mellan träden.
Andra ställen är marken helt täckt av löv. Eklöven är inte så vackra då de bara är bruna, men det blir ändå effektfullt.
Blandade löv är vackrare. Dessutom är det mysigt att gå rakt igenom och sparka runt de torra löven. Så mycket man kan uppleva på en timmes promenad om man är vaken.

Inga kommentarer: