söndag 1 februari 2015

Gamla vänner

Mitt i all vardag som rullar på så är det lätt att vännerna glöms bort. Jag menar egentligen inte att de glöms, men det blir liksom inte av att planera in tid tillsammans. Det är tillräckligt med arbetskamrater, familj och scoutvänner som jag träffar hela tiden. Men, så ibland kommer saknade efter de där andra vännerna. Då får det bli ett ryck och göra något åt det och det gör så gott i hjärtat efter att ha fått lite tid med gamla vänner.

Idag tog jag bussen till en vän och så var vi ute och gick och pratade och pratade i en och en halv timme. Sedan tog jag bussen hem igen. Enkelt och okomplicerat, men sååå gott för själen att få prata av sig en stund. För att inte tappa bort det igen så bokade vi in ett nytt datum med en gång (och ett i reserv ifall det första inte blir av).

När jag ändå var i farten så passade jag på att boka lunchdate med en annan gammal vän. Lunchdate är också ett bra sätt att få en liten pratstund.

Inga kommentarer: