söndag 19 oktober 2014

Skönt när en massa knutar reder upp sig

Jag är van vid att ha mycket omkring mig och det är vanligen inga större problem. Det som är jobbigt är när det dyker upp saker som jag inte riktigt har koll på, saker som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa, saker där jag blir osäker på om min lösning är bra, eller saker som känns lite otäcka att ta tag i.

Det har cirkulerat en del sådant halvjobbigt de senaste veckorna. Nu har det ena efter det andra fallit på plats. Allt är inte avslutat men jag känner ändå att jag har koll och då känns det bra.

Det som inte riktigt har ordnat sig än är den där att-göra-listan som jag skrev förra helgen. Under veckan har jag bara skrivit dit nya saker och inte strukit en enda sak. Det går alltså åt fel håll, eller egentligen går det åt rätt håll för jag får koll på vad som behöver göras. Listan är gemensam för hela familjen (som nog ska läsas som Mannen och jag), så vi får också en samsyn på vad som behöver göras. Idag tog vi tag i några punkter, men det var bara en som blev helt färdig. Sakta, sakta framåt!

Inga kommentarer: