tisdag 28 oktober 2014

Ny energi med nya utmaningar på jobbet

Denna veckan börjar jag på två nya uppdrag på jobbet. Samma avdelning, nya närmaste kollegor och två nya roller. Det var inte meningen att båda sakerna skulle hända på en gång. Det bara råkade bli så. Det blir mycket på en gång så det är mycket nytt som jag ska lära mig de närmaste månaderna.

Det intressanta är hur mycket energi det ändå ger att tagga igång på något nytt från att den senaste månaden har stått och stampat med saker som inte kommer framåt. Vissa dagar har det nästan känts som att sitta och rulla tummarna är mer effektivt än jobbet jag försöker göra. Det finns ingenting så stressande som att veta att det finns en massa som borde göras, men det går inte att komma framåt.

På sätt och vis börjar vissa saker lossna nu så det känns lite vemodigt att "överge" teamet jag jobbat i just nu, men för mitt eget bästa så känns det jättespännande.

Inga kommentarer: