måndag 11 augusti 2014

En lugn födelsedag

Denna veckan i augusti är alltid tokig i vår familj. Vi är tre av fem som fyller år på en vecka. Det går ju inte bjuda släkten tre dagar i samma vecka så vi slår ihop födelsedagarna lite grann. Igår var det min födelsedag och då skulle det inte komma några gäster.
I vår familj får man välja mat den dagen man fyller år. Jag valde snarare ställe att äta på än mat. Jag valde att vi skulle äta ute, ute i naturen alltså. Vi gjorde det enkelt för oss och tog med färdig sallad och åkte till en plats vi bara besökt vintertid för några år sedan, Hackelboö vid Järnlunden.
Där fanns det ett naturspår för barn som Martin och jag gick runt. Det var jättefint gjort.
Egentligen var nog målgruppen yngre barn, men även en 13-åring och en 45-åring roades av det.
Under tiden satt Mannen och Henrik och löste soduku och läste. Sedan satt vi där, precis vid vattnet, länge och hade det lugnt och skönt. Ett tag var det lite molnigt så vi nästan frös, men sedan kom solen fram och värmde. Det var inte så varmt att man var tvungen att bada, men jag tog ett dopp i alla fall.
På hemvägen stannade vi vid Lökebo gårdsbageri som vi flera gånger tittat nyfiket på. Där fikade vi och njöt av deras hembakade kakor.

På det hela taget en lugn och skön födelsedag och en bra dag att ladda upp inför jobbstarten.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

VAd härligt att fira sin födelsedag så där! Ja, vi har också många födelsedagar, just i augusti. Fyra stycken är det bestämt. Och sen har vi två i början av september...skumt att det blir så där i familjer :)Grattis!!