tisdag 5 augusti 2014

Dags att dra igång träningen

Efter semesterresor och värmeböljor är det nu dags att ta tag i träningen igen. Det har blivit någon enstaka joggingtur under sommaren, men ingen riktig ordning. Vi har gått mycket och paddlat några gånger, men ingen riktigt högintensiv träning. Nu är det dags att dra igång för att orka springa Stockholm Tunnel Run den 22:e november. Långt kvar, men jag vill varva upp långsamt.

I går jagade jag ut äldsta sonen i joggingspåret. Kors i taket! Det blev en liten runda i försiktigt tempo, men jag tycker att Henrik kämpade på bra för att inte ha tränat alls på väääldigt länge.

Idag tog Mannen och jag en joggingtur i området Ekäng, som har många geocacher. Det är ett kul sätt att springa, när man får stanna och leta med jämna mellanrum. Några hundra meter eller max en kilometer orkar jag ju. Sedan blir det paus och sedan en bit igen. På det sättet blev rundan drygt 7 km. Bra gjort av oss i värmen.

Nu är jag på gång igen! Skulle behöva cykla lite också för att undvika att få allt för ont i ändan nästa vecka när jag börjar cykla en mil till jobbet igen.

Inga kommentarer: