onsdag 6 augusti 2014

Cissis äventyr

Som jag kanske nämnt tidigare så är Cissi i Frankrike i en månad på utlandspraktik. Hon jobbar och bor på ett vandrarhem för att träna franska. En helt fantastisk möjlighet som eleverna får mellan tvåan och trean på gymnasiet om man läser de högre nivåerna av B-språk. Det är inte skolan som ordnar det, men det är den vägen hon fått informationen och möjligheten.

Nu är det bara en vecka kvar och hon verkar ha haft det bra och fått vara med om en hel del. Vi har haft en halv sommar utan att ha Cissi hemma. Lite tomt, men har ändå gått bättre än väntat. Just den här veckan har väl både hon och vi märkt av avståndet lite mer. Just denna veckan fyller tre av oss i familjen år och det blir lite konstigt att fira när inte alla är med.
Idag kom det fyra vykort med posten. Ett var till oss som fyller år och ett till han som inte fyller år, för att han inte skulle bli utan. Alla vykort var fullskrivna med personliga hälsningar, reflektioner och interna skämt. Så roligt att få rolig post och inte bara räkningar.

I lördags pratade jag med Cissi. Då berättade hon att hon bokat tid för att prova paragliding. Hon undrade om jag "ville sponsra hennes död". Jag föreslog att hon skulle be på ett annat sätt, för med det upplägget så var jag inte så sugen på att skjuta till pengar.
Igår lade hon upp den här bilden på facebook med texten:
"Så jag överlevde paragliding, jag hoppas att mamma sparade kvittot till likkistan"
Tufft gjort av henne som är höjdrädd att flyga. På det hela taget är jag mer avundsjuk på äventyret hon haft i sommar än vad jag varit orolig för att släppa iväg henne.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Vilken fantastisk sommar!! Jag är också lite avundsjuk tror jag :) Ungdomar idag är nog lite mer äventyrliga och ger sig lätt ut i världen. Fantastiskt!