måndag 24 mars 2014

Stickning, Babel och kvällste

Idag försöker jag prioritera det som jag vill lite mer. Att ta det lugnt och inte göra en massa saker som "måste" göras.
Jag sitter framför datorn och tittar på Babel, dricker te och stickar. (Och så ett litet avbrott för att blogga).
Att sticka är både avkopplande och stressande. Jag tycker det är så svårt med beslutsångesten när man ska bestämma storlek. Det är ju svårt att säga hur det kommer att bli. När man syr så kan man alltid sy in lite och man ser väldigt snart hur det ter sig. När man stickar måste man sticka så långt innan man vet om det blir lagom. Det är inte ett snabbt sätt att få en tröja på. Så småningom ska den nog bli färdig. Nu är jag snart färdig med första delen, framstycket. Färgen är mörkröd och inte alls så rosa som det ser ut som på bilderna.

1 kommentar:

Cicki sa...

Jag är dålig på att använda tröjor. Vet inte hur många jag stickat, som jag sedan aldrig använt. Nu har jag repat upp flera och håller på att sticka strumpor och vantar som ska gå till hemlösa. Hjälpstickan heter organisationen som tar hand om och delar ut.