tisdag 11 mars 2014

Hajkplanering med scouterna

Så har jag varit på veckans scoutmöte. Just nu håller mina scouter på att planerar för två olika hajker. Hälften planerar en LAN-hajk nu till helgen och andra hälften planerar en "traditionell" scouthajk senare i vår.

Jag hjälpte LAN-gruppen att planera det sista inför helgens hajk. Lite stökigt när de försökte få till en inköpslista. Sedan gav vi oss av till ICA för att handla maten. Jag och åtta ganska okoncentrerade scouter. Jag samlade krafter och insåg att det här kunde gå hur som helst. Väl inne på ICA så flöt det på hur bra som helst. Jag gick bara bakom och väntade tills de var klara. Kul att samarbetet och koncentrationen fungerar när det verkligen gäller.

Mysigt att umgås med ungarna, även om de är lite stökiga ibland. Ibland känner jag mig ändå rätt mätt på att vara ledare varje vecka, därför har jag valt att snart byta till ett annat uppdrag inom scoutkåren. Idag sa jag det till Martin. Då tyckte han inte det. Jag undrade varför och fick svaret "För att du är bra som ledare".
Åhhh, det värmer! Skönt att vara en uppskattad ledare och inte en pinsam förälder.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Ibland måste man pröva nåt nytt och sen kanske återkomma :) Om det visar sig att man saknar jobbet som ledare t ex.