tisdag 16 november 2010

Friskförklarad!

Idag har jag varit på hälsokontroll. Vi får det via jobbet var tredje år från att man fyller 38. Nu var det alltså dags för andra gången.

Förra gången mådde jag bra men hörde som en 65-åring. Inget överraskande efter alla mina öroninflammationer.

Denna gång var det ett annat bolag som utförde hälsokontrollen. Idag ingick inte hörsel och syn, men i stället ett konditionstest. Jag fick godkännt på allt. Jag borde möjligen bli någon centimeter längre för att förbättra BMI, men så länge BMI inte stiger så var det ingen fara.
Konditionen var mycket väl godkänd och syreupptaningsförmåga som en elit (ja, i förhållande till ålder då).

Skönt att ha ett kvitto på att jag gör ganska rätt. Äter vettigt, tränar lite lagom och mår ganska bra.

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Men vad härligt att du gick igenom besiktningen! :) Elitnivå på syreupptagningen minsann! Bra jobbat. Det där med att bli längre ör ju lite mer avancerat. Pröva att gå i högklackat så blir ju ditt BMI lite bättre :p

Camilla sa...

Ja, klackar var en bra idé :-) Det brukar jag aldrig ha så det skulle ju göra skillnad.

Men BMI:t är långt ifrån fetma, bara lite trivselvikt så det var nog mer jag som tog åt mig än testaren. Han var inte ett dugg bekymrad.