tisdag 23 september 2008

Att påverka tiden

Visst finns det en massa saker som underlättar i hemmet, i det dagliga arbetet hemma?
Naturligtvis finns det en massa stora saker som underlättar vardagen såsom kylskåp, bil, internet osv. Men jag tänkte skriva om en liten knapp på en av dessa livsviktiga apparater.

På vår tvättmaskin finns en knapp som man kan fördröja starten med. Det är en suverän knapp för att få ihop vardagen. Härom kvällen stoppade vi i en maskin tvätt som sedan startade tidigt på morgonen. När vi gick upp var det bara att hänga tvätten. I dag stoppade jag i en maskin på morgonen och fördröjde starten i 6 timmar. När jag kom hem från jobbet var det dags att hänga tvätten.

Det finns inte alltid tid att både lägga i tvätten, vänta två timmar och sedan hänga tvätten, men ett av dom momenten hinner jag lättare med. Jag vill inte ha blöt tvätt liggande i tvättmaskinen så då är det utmärkt att förskjuta starten i stället.

Att kunna fördröja saker över huvud taget underlättar vardagen. Nu har vi just tittat på tv-serien Främmande fågel, men tjugo minuter fördröjt. Det gav två fördelar. Dels hann vi lägga barnen först och dels så kunde vi hoppa över reklamen. Idel fördelar. Undra när det kommer en sån pausknapp till livet. Tänk att kunna pausa livet när man vill och sedan snabbspola förbi tandläkarbesök eller annat tråkigt.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: