tisdag 26 augusti 2008

Tidstjuvar och idekläckare

På mitt nattduksbord finns en hög med tidningar. En del är jag delaktig i att prenumerera på, men dom flesta kommer från mannen. En del tidningar går väldigt fort att läsa, dvs jag läser inte så mycket i dom. Jag vill dock varna för några av dom andra tidningarna som lätt fastnar ett längre tag i tidningshögen och ger bestående men efter läsandet:

Turist: STF:s medlemstidning. Den slukar jag oftast ganska snart efter att den kommit. Det farliga med att läsa den är att man blir så otroligt sugen på det ena och det andra. Står det om fjällvandring så vill jag också till fjällen för att det är så mysigt. Står det om något annat fint ställe så blir jag sugen på att åka dit. Står det om kajakpaddling så vill jag också paddla. Som ni hör så går ju inte detta ihop med begränsningar som antal lediga dagar, pengar, barn och ork. Alltså varning för överdos av friluftsinspiration om du läser Turist!

Filter: Detta är en tidskrift om allt från konst och rymdresor till resturangkök och hultsfredsfestivalen. Det är en blandning av korta och långa artiklar, men alla är intressanta oavsett om man är intresserad av ämnet eller inte. Det är inte direkt fakta, men väldigt informativa artiklar om stort och smått. Alla artiklar har någon koppling till något aktuellt som händer den närmaste månaden. Varning för att du hinner läsa färre böcker för i Filter finns det mycket att läsa!

Råd och Rön: En tidning med tester av saker och en massa konsumentinformation. Råd och Rön bra tips inför större köp, till exempel tvättmaskin och kamera, men också många bra tips när det gäller mindre saker som matvaror och gummistövlar. Varning för att du blir en upplyst konsument som ställer krav!

Utemagasinet: Ytterligare en tidning om friluftsliv. Utemagasinet handlar inte lika mycket om turistmålen som Turist, utan mer om aktiviteter. Det har skrivits om fjällvandring, paddling, klättring och en del annat. Inte lika nära mig som Turist men ändå väldigt inspirerande på ett annat sätt. Varning för att du kan inse att det finns ännu fler friluftsprylar du behöver och ännu fler häftiga grejer som du behöver prova!

Finns det några andra kul tidningar som jag borde prova?

Andra bloggar om: , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag prenumerar på ToppHälsa. Det är en tidning för den "vanliga" människan. Den tipsar om kost och motion samt allmänt välbefinnande.